Veel gestelde vragen

 

1. Moet ik borg betalen?
Néé, bij ons betaal je geen borg!

2. De winkelwagen geeft een minimale levertijd aan, kan ik nog huren?
Waarschijnlijk wil je een artikel huren binnen 4 dagen vanaf nu. De winkelwagen geeft aan dat er een minimale levertijd geldt. Dit doen wij om te voorkomen dat we last-minute bestelling binnen krijgen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Vaak kunnen we je alsnog helpen om de order de volgende dag bij je te bezorgen.

3. Wanneer komt de koerier de materialen bezorgen?
De eerste keer dat onze koerier de zending af komt leveren is meestal 2 dagen voor de gebruiksdag/huurdatum. Is het door onmacht niet gelukt de zending aan te nemen dan probeert onze koerier het de eerst volgende werkdag of zaterdag nog een keer. 
Je ontvangt een track and trace code van de koerier waarmee je de zending kunt volgen tot dat deze bij je is afgeleverd.

Voorbeeld: Huur je op vrijdag dan doen wij als eerste een poging meestal al op woensdag. Is dit niet gelukt? Dan proberen we het op donderdag nog een keer. Lukt dit ook niet dan is de derde en laatste afleverpoging de huurdatum zelf in dit voorbeeld de vrijdag.

4.  Hoe laat komt de koerier de materialen bezorgen?
Als je kiest voor standaard bezorging komt de DHL je pakket tussen 09:00 en 18:00 bezorgen, hoe laat de dienst precies komt weten we helaas niet. 

Heb je voor ochtendservice gekozen dan komt de bezorger tussen 08:00 en 11:30 bezorgen.


Heb je meer vragen over de bezorging en het retourneren? Kijk dan op onze Bezorg & retour pagina of bel ons even dan helpen we je graag!

5. Wanneer komt de DHL bezorger de materialen weer ophalen
De eerst volgende werkdag komt de DHL bezorger de materialen weer ophalen, het is dus belangrijk dat je die dag iemand thuis is tussen 09:00 en 18:00. Zorg dat je de verzendbak voorzien hebt van het retourlabel & verzegelingen (zitten in de verzendbak) zodat het pakket weer naar ons terug gestuurd wordt. Verwissel je het retourlabel niet, dan stuur je ze weer naar je eigen adres terug en moeten we de gemaakte kosten bij de koerier a €12,75 bij je in rekening brengen. Je kunt dit gelukkig bijna niet fout doen want het staat beschreven in onze handleiding en het staat heel duidelijk op de bak met rode letters, daarnaast is het voor de meeste klanten gelukkig vrij logisch dat het "oude label" met daarop jouw adres niet meer boven op moet zitten maar het label met daarop "retour". 

6. Ik ben op de bezorgdag niet thuis
De zending wordt vaak twee dagen voor de daadwerkelijke gebruiksdag/huurdatum op het door jouw aangegeven adres bezorgd. Komt dit niet uit? Niks aan de hand, de volgende dag wordt de zending weer aangeboden. Heb je kort van te voren bezorgd, dan is het dus eextra belangrijk dat je ook echt thuis bent.

7. Ik ben op de retourdag niet thuis
Schikt het je niet om thuis te blijven als de koerier de materialen weer komt ophalen? Dan kun je jouw bestelling voor 2 dagen huren in plaats van 1 dag. Doe je dit gelijk bij je eerste reservering dan wordt er voor de extra huurdag 50% korting in rekening gebracht. Je kunt de meeste artikelen (denk aan beamers, poppen, karaoke sets, rookmachines etc) ook terug inleveren bij een DHL punt bij jou op het dorp of in de stad. Kijk voor meer informatie op de bezorg en retourpagina. Of in de alinea hieronder.

8. Kan ik de materialen ook bij mij in de regio ophalen en terugbrengen?
Ja dat kan ook, als je bij ons een klein attribuut huurt,  bv. een Beamer, Sara of Abraham Pop, Rookmachine of Sneeuwmachine kun je de verhuurmaterialen bij jou in de buurt ophalen bij één van onze 1300 afhaal punten. Er zit gemiddeld altijd een afhaal en inlever punt op 5km bij jou vandaan!
Weten waar een afhaal of retour locatie bij jou in de buurt zit? Kijk op https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/servicepoint

9. Krijg ik korting als ik voor meerdere dagen huur?
Ja, natuurlijk! De korting die je krijgt hangt af van het aantal dagen dat je huurt. Bij 1 dag betaal je 100% dat is voor een artikel van €50.- dus €50.- De tweede dag krijg je op dit product 50% korting, je betaald dus nog maar €25.- voor deze dag. De derde dag krijg je op dit product 75% korting je betaald dus nog maar €12,50 voor deze dag. Je krijgt staffel korting tot maar liefst 30 dagen, onze producten voor langere tijd huren is dus erg voordelig. Als je online een artikel reserveert op de website berekend ons agenda systeem de korting voor meerdere dagen automatisch.

10. Zit er een gebruiksaanwijzing bij de materialen die jullie verhuren?
Ja, hoewel de meeste materialen die wij verhuren kinderlijk eenvoudig zijn om zonder handleiding te installeren adviseren wij onze klanten deze toch even snel door te lezen. Op deze manier ben je er zeker van dat je alles goed aansluit en er niks verkeerd kan gaan.

11. Moet ik zelf de batterijen kopen?
Nee, natuurlijk niet. Hoewel dit bij veel bedrijven geen gewoonte is leveren wij wél bij ALLE producten waarvoor dit nodig is batterijen mee. Ook laden wij producten die op accu werken altijd op. Als je denkt het product extreem veel en lang te gebruiken (langer dan 5/6 uur) is het slim dit even bij ons aan te geven. Wij zorgen er dan voor dat er ook extra reserve batterijen worden mee gestuurd.

12. Zitten er kabels bij de gehuurde goederen?
Ja, alle benodigde kabels zitten er bij. Bestellingen die een stopcontact nodig hebben worden bij ons zelfs altijd voorzien van een stekkerblok. Let wel zelf op dat je een als je onze apparatuur combineert met jouw eigen apparatuur even in de product omschrijving kijkt welke kabels erbij zitten. Heb je bv. een Apple laptop dan is het belangrijk dat je ons dit even laat weten zodat wij voor de juiste aansluiting kunnen zorgen of je kunt ze zelf mee reserveren via de website.

13. Ik wil verschillende artikelen bestellen voor verschillende data
Stel je hebt een beamer nodig op 8 augustus en wilt gelijk een speakerset huren op 12 augustus. De gemakkelijkste manier is om twee aparte bestellingen te plaatsen. Je rond de eerste reservering af en plaatst nog een keer een zelfde reservering. Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen, wij voeren de bestelling dan graag handmatig voor je in. Houdt er wel rekening mee dat dit iets meer tijd kost dan zelf twee bestellingen te plaatsen.

14. Ik wil het zelfde artikel bestellen voor verschillende data
Stel je hebt een beamer nodig op 8 augustus maar je hebt hem ook nodig op 12 augustus. Ons systeem berekend automatisch een korting bij meerdaagse huur. Je bent daardoor goedkoper uit om de beamer voor 4 dagen te huren dan de beamer op 8 augustus en op 12 augustus te huren en hem tussendoor terug te sturen. Bovendien hoef je niet thuis te zijn als de beamer weer wordt opgehaald en bezorgd.

15. Waar kan ik terecht voor verbeterpuntjes, suggesties of ideeën?
Wij zijn ook maar mensen, mensen die erg hard hun best doen maar soms kunnen er dingen beter.. Ook kan het zijn dat je erg graag een product zou huren en je je niet voor kunt stellen waarom wij het niet in het assortiment hebben.  Wij staan altijd open voor verbeteringen of suggesties en willen samen met onze klanten streven naar een bedrijf waar service hoog in het vaandel staat. Dit leren we alleen door klanten die ons iets vertellen, wij houden niet zo van lange enquêtes en vragenlijsten maar vinden het leuk om jouw ervaringen te horen, hier leren wij van!

16. Mijn feest of activiteit gaat niet door , moet ik nu het gehele bedrag betalen?
Er kan altijd iets fout gaan, soms heb je hier schuld aan en soms is het simpelweg overmacht. Het zou niet leuk zijn als je dan wel het gehele huurbedrag moest betalen. Maar.. Annuleer wel op tijd! Als je ons 10 dagen voor de huurdatum per mail laat weten dat je de order wilt annuleren krijg je 100% van je order bedrag terug.  Je kunt dus kosteloos annuleren zonder opgaaf van reden.
Je kunt je order ook binnen 24 uur na de bestelling annuleren, als je je bijvoorbeeld vergist hebt of je collega blijkt ook iets hebben geregeld voor de jarige. Zorg dat je binnen 24 uur na de afgeronde bestellen een mailtje naar ons stuurt en wij annuleren je order kosteloos. 

17. Wat gebeurd er als ik de materialen niet terug stuur?
Als de goederen niet terug worden gestuurd wordt elke dag langer doorberekend. Zodra de verhuurmaterialen niet tijdig retour ontvangen, controleren we bij onze koerier of er daar iets is fout gegaan. Blijkt dat de koerier voor een dichte deur heeft gestaan en wij hebben 2 dagen na afloop geen bericht van jouw ontvangen, dan noemen we dit met mooie woorden “Verduistering” je hebt dan materialen van ons ontvreemd die aan ons toebehoren. Het particuliere recherche bureau waar wij mee samenwerken wordt ingelicht en wij zullen je zo snel mogelijk alsnog proberen op te sporen. Tegelijkertijd starten we een civiele procedure. Wij werken op vertrouwen en als dit geschaad wordt brengen we een zaak voor de rechter. Los van de extra dagen huur die we in rekening brengen verhalen we op jouw tevens de proces kosten. Het bedrag loopt na enkele weken al snel in de duizenden euro’s en kost beide partijen veel geld. We voorkomen dit dan ook graag. Is er per ongeluk iets mis gegaan, waardoor de bestelling niet aan de koerier mee terug gegeven is? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij verduistering kunnen uitsluiten!

18. Tijdens de huurperiode is er per ongeluk iets kapot gegaan.
Iedereen maakt wel eens iets kapot, vaak per ongelijk en soms valt er iemand wat aan te rekenen. Neem ten alle tijden z.s.m. contact met ons op zodat we in elk geval op de hoogte zijn. Afhankelijk van de schade en de geschatte oorzaak vragen we je een gedeelte van de schade te vergoeden. Hoewel het gelukkig nog nooit is voorgekomen dat er iets kapot is gegaan hanteren wij voor kleine schades €50.- Bij grotere schades of materialen die volledig kapot zijn gegaan door bv. waterschade bereken wij nooit meer dan €500.-

19. De verzendbak is al opgehaald en onderweg naar jullie maar ik ben een kabeltje vergeten.
Dom! Maar kan natuurlijk gebeuren, breng ons even op de hoogte door ons even te bellen zo dat we er in elk geval vanaf weten. Je kunt het kabeltje vervolgens opsturen naar ons magazijn in Middelburg. (Grenadierweg 5, 4338 PG, Middelburg) Vermeld wel even je naam op het doosje of achterop enveloppe waar mee je het verzend dan weten wij van wie het kabeltje komt en is de zending weer compleet!

20. Ik heb de verzendbak verzegelt maar ben vergeten een kabeltje in de bak te stoppen.
Niet zo lang geleden liep een van onze klanten tegen dit probleem op, dit kan natuurlijk gebeuren.. Je hebt vast wel schilderstape of plakband in de buurt? Plak het kabeltje goed vast op de doos en laat het ons even weten, zo hoef je de verzegeling niet te verbreken. Let er wel op dat je geen tape gebruikt die lijmresten achter laat op de verzendbak zoals ducktape, of grote watervaste tape.

21. Ik heb de bezorger gemist, wat nu?.
Je kunt het volgende bezorg moment nog aanpassen op hoe jij het wilt, hiervoor kun je kijken op: https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/bezorger-gemist
Dit is gaat alleen met de kleinere artikelen zoals beamers, rookmachines, sneeuwmachines etc.

22. Wat weegt mijn pakket en hoe groot is het?
We verhuren verschillende soorten materialen maar houden altijd 4 soorten verzendbakken aan.

 

Sarah of Abraham pop 100 cm lang Circa 10 kg
Beamer 60 cm lang Circa 6 kg
Karaoke set 60 cm lang Circa 5 kg
Rookmachine 60 cm lang Circa 8 kg
Accu luidspreker 80 cm lang Circa 10 kg
Lampen of discolampen set 160 cm lang Circa 34 kg
Beamer projectiescherm 140 cm lang Circa 16 kg