• Gratis bezorgd & opgehaald in NL
  • Bij ons betaal je geen borg!
  • Klanten geven ons een 9.4!

Veiligheid en EHBO

Organiseer je een evenement of opendag?
Check gemakkelijk online de beschikbaarheid en bestel online! Je betaald bij ons géén borg en we komen de Sarah of Abraham gratis bij jouw thuis of op de locatie bezorgen.
De volgende dag halen we hem ook weer gratis op!

Kijk, das makkelijk huren!

Heb je vragen? Bel ons of stuur een chat berichtje!





Veilig een evenement organiseren?
Als je een éénmalig evenement organiseerd zoals bijvoorbeeld een opendag op het bedrijf of een grote voetbalwedstrijd houdt er dan rekening mee dat de materialen die je misschien hebt voor 250 bezoekers en medewerkers niet voldoende zijn om achter de hand te hebben als er in eens 2000 mensen op jouw locatie te gast zijn.
Stel je organiseert op jouw sportclub een toernooi en om de kas wat te spekken hebben jullie er ook maar gelijk een braderie en bandoptreden aan vast geplakt. Leuk maar de sprotclub heeft een capaciteit voor 30 man op het veld en 300 langs de kant. Hier is ook de EHBO trommel en AED op berekend.
Komen er 2000 bezoekers, dan is het verstandig om tenminste 2 extra EHBO koffers, 2 extra ABC blussers en 1 AED verspreid over het evenementen terrein te hebben staan. Zijn er op het evenement foodstands met gas? Dan zijn extra blussers een must! Komen er meer sporters of verwacht je veel oudere bezoekers dan is het slim nog een extra AED te hebben staan.

AED Huren
Een AED staat voor Automatische Externe Defibrillator, het is een mobiel/draagbaar apparaat dat je inzet tijdens een reanimatie. De AED helpt je met het juist uitvoeren van de stappen en het maken van de borstcompressies maar uiteindelijk kennen we de AED allemaal van de electrische schok die het hartrtime weer kan herstellen. AED's zijn erg duur in aanschaf en hebben ook onderhoud nodig de accu packs en electroden regelmatig vervangen worden en dat maakt dat een AED gemiddeld wel 300 a 400 euro per jaar kost. 

EHBO koffer huren
Waarom zou je een EHBO koffer huren? Tjah, héél simpel. Op een middelgroot evenement (1000 tot 5000) bezoekers moet je voor elke 250 bezoekers een EHBO koffer tot je beschikking hebben. Dit betekent voor 1000 bezoekers 4 EHBO koffers.
Meestal verloopt jouw evenement soepeltjes en gebeurt er niet veel. Je bent dan blij dat je de koffers gesloten retour kunt sturen en zelf geen 4 koffers hebt aangeschaft. Is het evenement jaarlijks dan heeft het aanschaffen van extra koffers géén zin. De inhoud van een gecertificeerde EHBO of BHV koffer heeft namelijk een houdbaarheidsdatum en moet ieder jaar worden aangevuld en bijgevuld.

Wat als ik de materialen heb moeten inzetten?
In 99 procent van de gevallen worden de materialen uit deze categorie niet gebruikt, een verbruikte blusser of aangebroken inhoud van de EHBO koffer wordt op nacalculatie gefactureerd. Dit zelfde geldt na dat een AED is ingezet, hierna moet de accu als mede de electrode pad worden vervangen. 

Andere belangrijke zaken
verder kan het belangrijk zijn om mensen aan te stellen die de publiekstromen in goede banen leiden en aanwezig zijn om hulp te verlenen bij incidenten. Denk altijd aan iemand bij de ingang zodat je de publiekstroom kunt monitoren en natuurlijk vrijwilligers op de parkeerplaats. Zonder parkeerwachters wordt het een bende en als één auto de uitgang blokkeert lopen alle bezoekers gevaar.
Als je een evenement organiseert als stichting of vereniging zul je dit misschien niet professioneel uit besteden, vrijwilligers inzetten kan dan natuurlijk ook, zorg wel dat iedereen in contact staat met de organisatie middels een portofoon, deze vind je in de categorie communicatie.